Teknoloji

Barbie ve Oppenheimer’ın birleşen güçleri film endüstrisini kurtarabilir mi?

Son dönemde iki büyük sinema aynı anda vizyona girdi: Oppenheimer ve Barbie… Bu iki sinemanın birleşik gösterimi “Barbenheimer” şeklinde fiyatlanıyor ve artık tanınan kültür gündeminin en üst sıralarında yer alıyor.Ancak Hollywood’daki iş anlaşmazlıkları, grevler ve kesinti konusundaki belirsizlik, film sahibi yatırımcıların bu popülerlikten elde edebileceği herhangi bir avantajı büyük olasılıkla sınırlayacaktır.

Aynı haftanın sonunda BarbieVe oppenheimer‘s ve Tom Cruise geçen hafta İmkansız Görev: Ölü Hesaplaşma Filmin vizyona girmesiyle birlikte insanlar sinemalara akın ederken, hatta birçok meraklı aynı gün Oppenheimer ve Barbie’yi izlerken, bazı medya uzmanları bu dönemin genel olarak sinema endüstrisi için bir dönüm noktası olacağını savundu. Yine de, Margot Robbie ve Cillian Murphy’nin gişe rekorları kıran filmlerini çevreleyen heyecan AMC Entertainment, Cinemark, Imax ve Marcus Group gibi sinema şirketleri hisselerinde artışa öncülük etmedi.

Bu hafta JPMorgan, SAG-AFTRA grevi nedeniyle kısıtlı bir sinema arzı görünümüne atıfta bulunarak Cinemark tavsiyesini düşürdü. Stratejistler, müşterilerine bir brifingde, birkaç sinemanın yapım programlarının şimdiden etkilendiğini yazdı.

Analist David Karnovsky, “ Çözüm olmazsa grevin, kısa vadede gişe performansından daha iyi performans gösterip göstermeyeceğine bakılmaksızın, Cinemark hisseleri üzerinde bir engel olarak kalmasını ve herhangi bir yükselişte sınırlamalar yaratmasını bekliyoruz.” o yazdı.

S&P 500Mayıs ayından bu yana dört sinema payının her birini geride bıraktı ve Hollywood’da uzun süredir devam eden kargaşa, öngörülebilir gelecekte şirketler üzerinde baskı oluşturma tehdidinde bulunuyor. Bloomberg Zekası, film endüstrisi için gelir görünümü olan Boxoffice Pro’dan alınan bilgilere dayanmaktadır %2 düşüşle yaklaşık 8,9 milyar $’a geriledi.

Bu ayın başlarında Screen Actors Guild, Alliance of Motion Picture & Television’ın yapımcılarıyla anlaşmaya varamayınca, Mayıs ayından bu yana grevde olan Amerika Yazarlar Birliği’ne katılarak iflas etmeye karar verdi.

JPMorgan’dan Karnovsky, “ Oyuncular artık filmlerinin tanıtımını yapmıyor, bu da bir talep direnişi yaratıyordiye yazdı ve ekledi: “ Bunun etkisini ölçmek zordur ve filme göre değişir, ancak The Flash’ın son zamanlardaki düşük performansı, etkili pazarlamanın önemini vurgulamaktadır. Grevin çok yakın vadede talebi etkileyeceğini düşünmesek de, gösterim tarihi yaz sonu/sonbahar başı olan filmler için potansiyel risk görüyoruz, bu da 2024’ten önce gişe ivmesini yavaşlatma gibi bileşik bir etkiye sahip olabilir.

Kısacası, tüm uzmanlar Barbenheimer fırtınasının sadece süreksiz bir etki yaratacağı ve bölümdeki sorunları ortadan kaldıramayacağı konusunda hemfikir görünüyor. Bu da sinema sektörü için kara günlerin devam edeceği anlamına geliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu